SFO 2

SFO 2 er et fritidstilbud til alle børn på skolen fra 4. - 7. klasse. Her er der både mulighed for at hygge med vennerne eller lave sjove aktiviteter.

Går dit barn glip af alt det sjove?

SFO 2 er skolens dagligstue, hvor dit barn kan være sammen med sine venner og være en del af et fællesskab. Her hygger vi i cafeen, spiller spil i sofaen, tager på ture, nørkler i krea, dyster i bordtennis, går i hallen og får sved på panden, laver bål i naturhuset og meget meget mere…..

I SFO2 er dit barn med til at vælge, om han vil have en aktiv eftermiddag og lære at gå på høje stylter, eller om han har brug for en afslappet eftermiddag med en varm kop te og en god snak. Vi møder børnene, hvor de er, og vi vil gøre vores bedste for at skabe et fedt frirum. Vi tilbyder indflydelse på de daglige aktiviteter, og vi vil meget gerne være med til at omsætte de mest skøre idéer til reelle resultater.

For os er det vigtigste dog, at børnene er sammen med kammeraterne. Vi støtter dem i at stå på egne ben og begå sig i den omverden, som de er en del af. På den måde udvikler børnene deres egen identitet, samtidig med, at de spejler sig i hinanden. Derfor vægter vi fællesskaber så højt.

Fællesskaber er dog mange ting, det kan både være fysiske fællesskaber, hvor børnene er sammen om en aktivitet, men i dag er de online fællesskaber også en del af de flestes hverdag.

I SFO 2 kan børnenes være sammen digitalt. Man kan skrive sig på en tid, én gang dagligt, til at spille computer, wii, playstation eller iPads. I SFO2 må eleverne gerne bruge deres egne mobiltelefoner og ipads til at spille på. Vi taler meget med børnene om hvordan man bruger sin telefon og begår sig på de sociale medier. Det er digital dannelse. Vi vil fx ikke have, at børnene tager billeder af hinanden. af og til beder vi børnene om at lægge telefonenerne væk.

Fredag er telefonfri. Her er plads til bare at være.

Læs mere om reglerne for digital adfærd i SFO 2

Udover aktiviteterne tilbyder vi hver dag et eftermiddagsmåltid i cafeen.

SFO'en afholder musical

Klubaften og andre traditioner

En gang om måneden holder vi klubaftener. Her holder SFO2 åbent til kl. 20. og vi laver mad sammen og hygger os. Ofte er der et tema for klubaftenen, fx Halloween, fastelavn eller pizzaaften. Vi har også et godt samarbejde med Vangkvarteret, hvor vi besøger området og holder klubaftener på multibanen eller i Fælleshuset.

Hen over året har vi forskellige traditioner. Vi afholder hvert år en fodboldturnering og om vinteren tager vi på Isrosen og skøjter. Hen over efteråret forbereder vi os på det særlige kendetegn for SFO2: Musicalen. Børn og pædagoger er fælles om at skrive manuskript, øve replikker, sy kostumer, lave scener og øve musik. I februar har Musicalen premiere på Kulturkasernen. Sidst, men ikke mindst, tager vi på koloni i starten af sommerferien.

22.08.2023

SFO'ens åbningstider