Læring og undervisning

Det gode læringsrum indebærer, at alle oplever, at der er en god og tryg stemning.

På Bjergmarkskolen er vi ambitiøse og arbejder målrettet for, at alle elever lærer mest muligt. Da vi ved, at læring sker på mange måder, har vi indrettet en fleksibel skole, hvor vi målrettet arbejder på at udvikle gode læringsfællesskaber, der kan sikre hver enkelt elev rum og mulighed for optimal læring.

Vi arbejder på at tilpasse strukturen til den læring, der skal finde sted, og det indebærer bl.a., at der ofte bliver arbejdet på tværs af klasser og årgange, og at skemaerne forandres i løbet af året.

Det gode læringsrum indebærer, at alle oplever, at der er en god og tryg stemning. Det er vigtigt for os, at vi arbejder med rummelige fællesskaber, hvor alle lærere, forældre og elever bidrager til at skabe rum for alle elevers læring og deltagelse i fællesskabet.

Sidst opdateret

22.08.2023