Spring til indhold

Børnenes Skole - Frihed, Fællesskab og Faglighed

Med frihedsforsøget har vi i Holbæk Kommune fået mulighed for, at tilrettelægge skolernes struktur, ledelse, undervisning og skoledag på andre og nye måder.

Som den ene af to kommuner har Folketinget udvalgt Holbæk Kommune til at deltage i et frihedsforsøg på folkeskoleområdet. Formålet er, at blive klogere på, om folkeskoler med færre bindinger kan løfte elevernes faglige niveau og fremme det gode børneliv.

Frihedsforsøget, som vi i Holbæk Kommune har navngivet Børnenes Skole - Frihed, Faglighed og Fællesskab, løber over en periode fra august 2021 og tre år frem.

På hjemmesiden børnenesskole.dk er det bla. beskrevet, hvad vi i Holbæk Kommune vil bruge frihedsforsøget til samt hvilke rammer og mål, kommunalbestyrelsen har sat for frihedsforsøget.

Børnenes Skole - Frihed, Faglighed og Fællesskab

Feedback